El-Maverdi
El-Maverdi
align=>
Ebu'l Hasan Ali İbn Muhammed İbn Habib el-Maverdi MS. 972'de Basra'da doğdu. Temel eğitimini tamamladıktan sonra, ilk olarak hukukçu Ebu'l-Vahit el-Simari'den Fıkıh (İslam kamu hukuku) öğrendiği Basra'da öğrenim gördü. Sonra Şeyh Abdülhamid ve Abdullah el-Baki himayesinde ileri çalışmaları için Bağdat'a gitti. Kamu hukuk, ahlak, siyaset bilim ve edebiyat alanındaki uzmanlığı ona saygın bir kariyer sağlamada çok yararlı oldu. Kadı (Hakim) olarak ilk tayin edilmesinden sonra, giderek daha yüksek memuriyetlere terfi ettirildi ve sonunda Bağdat'ta Baş kadılığa terfi etti. Abbasi Halifesi El-Kaim bi Emrullah onu gezici büyükelçisi olarak atadı ve özel görevlerin başkanı olarak bir çok ülkeye gönderdi. Bu sıfatla, Abbasi Halifeliğinin çöküşü ve Büveyiler ve Selçukluların artan güçleri arasında uyumlu ilişkiler tesis etmede bir anahtar rol oynadı. Zamanın bir çok Sultanından zengin hediyeler ve övgüler aldı. Büveyhiler tarafından ele geçirildiğinde halen Bağdat'taydı.
El-Maverdi MS. 1058'de öldü.
El-Maverdi büyük bir hukukçu, muhaddit, sosyolog ve Siyaset Biliminde bir uzman idi. Fıkıh okulunda bir hukukçuydu ve kamu hukukunun prensipler üzerine kitabı El-Havi çok ünlü olarak kabul edilir.
Siyaset bilimine ve sosyolojiye katkıları, en ünlüleri Kitabü'l-Ahkamü's-Sultaniye, Kanunü'l-Vezereh, ve Kitab Nasihatü'l-Mülk olan çok sayıda muazzam kitabını kapsamakatadır. Kitaplar siyaset biliminin prensiplerini, halifelerin, başbakanların, diğer bakanların görev ve fonksiyonlarına, devlet ve halkın çeşitli unsurları arasındaki ilişkilere, devleti güçlendirmek için ve savaşta zafer kazanmak için önlemlere özel bir referans ile, ele almaktadır. Bu kitapların ikisi, El-Ahkamü's-Sultaniye ve Kanunü'l-Vezereh, yayınlanmış ve çeşitli dillere tercüme edilmiştir. Siyaset biliminde 'Gereklilik Doktrini'nin yazarı / destekçisi olarak kabul edilir. Bu yüzden güçlü bir halifeliğin taraftarı olmuş ve kaos yaratmaya eğilimli olan, Valilere tanınan sınırsız yetkilerden vazgeçirmeye çalışmıştır. Öte yandan, halifelerin seçimi, seçmenlerin özellikleri, şeflerin aralarında entelektüellik seviyesi ve karakterinin saflığının derecesine göre atanması için açık prensipler ortaya koymuştur.
Ahlak biliminde, konu üzerinde geniş ölçüde popüler bir kitap olan ve bazı İslam ülkelerinde halen okutulan Kitab Edebi'd-Dünya ve'd-Din'i yazdı.
El-Maverdi, orta çağda siyaset bilimindeki en ünlü düşünürlerden birisi olarak kabul edilir. Onun özgün katkıları, sosyoloji ile birlikte, daha sonra İbn Haldun tarafından geliştirilen bu bilimin gelişimini etkilemiştir.
Ebu'l Hasan Ali İbn Muhammed İbn Habib el-Maverdi MS. 972'de Basra'da doğdu. Temel eğitimini tamamladıktan sonra, ilk olarak hukukçu Ebu'l-Vahit el-Simari'den Fıkıh (İslam kamu hukuku) öğrendiği Basra'da öğrenim gördü. Sonra Şeyh Abdülhamid ve Abdullah el-Baki himayesinde ileri çalışmaları için Bağdat'a gitti. Kamu hukuk, ahlak, siyaset bilim ve edebiyat alanındaki uzmanlığı ona saygın bir kariyer sağlamada çok yararlı oldu. Kadı (Hakim) olarak ilk tayin edilmesinden sonra, giderek daha yüksek memuriyetlere terfi ettirildi ve sonunda Bağdat'ta Baş kadılığa terfi etti. Abbasi Halifesi El-Kaim bi Emrullah onu gezici büyükelçisi olarak atadı ve özel görevlerin başkanı olarak bir çok ülkeye gönderdi. Bu sıfatla, Abbasi Halifeliğinin çöküşü ve Büveyiler ve Selçukluların artan güçleri arasında uyumlu ilişkiler tesis etmede bir anahtar rol oynadı. Zamanın bir çok Sultanından zengin hediyeler ve övgüler aldı. Büveyhiler tarafından ele geçirildiğinde halen Bağdat'taydı.
El-Maverdi MS. 1058'de öldü.
El-Maverdi büyük bir hukukçu, muhaddit, sosyolog ve Siyaset Biliminde bir uzman idi. Fıkıh okulunda bir hukukçuydu ve kamu hukukunun prensipler üzerine kitabı El-Havi çok ünlü olarak kabul edilir.
Siyaset bilimine ve sosyolojiye katkıları, en ünlüleri Kitabü'l-Ahkamü's-Sultaniye, Kanunü'l-Vezereh, ve Kitab Nasihatü'l-Mülk olan çok sayıda muazzam kitabını kapsamakatadır. Kitaplar siyaset biliminin prensiplerini, halifelerin, başbakanların, diğer bakanların görev ve fonksiyonlarına, devlet ve halkın çeşitli unsurları arasındaki ilişkilere, devleti güçlendirmek için ve savaşta zafer kazanmak için önlemlere özel bir referans ile, ele almaktadır. Bu kitapların ikisi, El-Ahkamü's-Sultaniye ve Kanunü'l-Vezereh, yayınlanmış ve çeşitli dillere tercüme edilmiştir. Siyaset biliminde 'Gereklilik Doktrini'nin yazarı / destekçisi olarak kabul edilir. Bu yüzden güçlü bir halifeliğin taraftarı olmuş ve kaos yaratmaya eğilimli olan, Valilere tanınan sınırsız yetkilerden vazgeçirmeye çalışmıştır. Öte yandan, halifelerin seçimi, seçmenlerin özellikleri, şeflerin aralarında entelektüellik seviyesi ve karakterinin saflığının derecesine göre atanması için açık prensipler ortaya koymuştur.
Ahlak biliminde, konu üzerinde geniş ölçüde popüler bir kitap olan ve bazı İslam ülkelerinde halen okutulan Kitab Edebi'd-Dünya ve'd-Din'i yazdı.
El-Maverdi, orta çağda siyaset bilimindeki en ünlü düşünürlerden birisi olarak kabul edilir. Onun özgün katkıları, sosyoloji ile birlikte, daha sonra İbn Haldun tarafından geliştirilen bu bilimin gelişimini etkilemiştir.
Bilim Adamları
- Akşemseddin (Akşemsettin)
- Albert Einstein
- Alexander von Humboldt
- Alfred Russel Wallace
- Alfred Stock
- Ali Kuşçu
- Anaksagoras (Anaxagoras)
- Anaksimandros
- Anaksimenes (Anaximenes)
- Antoine Lavoisier
- Antonie van Leeuwenhoek
- Aristoteles
- Arşimet (Archimedes)
- Cabir İbn Hayyan
- Carolus Clusius
- Carolus Linnaeus
- Charles Darwin
- Claude Bernard
- Demokritos
- Dmitri Mendeleev
- Ebu'l Hasan El Mesudi
- Edward Drinker Cope
- Edward Teller
- El-Battani
- El-Biruni
- El-Büzcani
- El-Cezeri
- El-Farabi
- El-Fergani
- El-Gazali